Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
- Dyrektor i jego zastępcy przyjmują interesantów codziennie w godzinach 9:00 do 14:00.
- Pracownicy przyjmują interesantów codziennie w godzinach funkcjonowania Instytutu.
- Sprawy nie wymagające zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień powinny być załatwione niezwłocznie.
- Sprawy, które wymagają uzgodnień, porozumień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt, powinny być złożone do dyrektora na piśmie i złożone w Kancelarii, która składa na nim pieczątkę daty wpływu. Sprawy te powinny być załatwione najpóźniej w terminie 1 miesiąca od ich daty wpływu do MIR, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
- Dalszy obieg dokumentów regulują postanowienia Instrukcji kancelaryjnej MIR.
- W każdym przypadku niezałatwienia sprawy w wyznaczonym terminie, pracownik jest zobowiązany powiadomić strony i przełożonego, podając przyczynę zwłoki oraz nowy termin, w którym sprawa zostanie załatwiona.
- Pracownicy są zobowiązani do rzetelnego i terminowego załatwienia zgłoszonych spraw, zgodnie z przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego.